torsdag 25 februari 2016

Att vilja mĂ„ bra 💙


Det senaste Ă„ret har jag gjort mĂ„nga aktiva och medvetna förĂ€ndringar i min vardag, allt för att vara den som Ă€ger mina problem, som styr upp min överaktiva mentala kropp. Min frĂ€msta intentionen har varit och Ă€r fortfarande att öppna upp vĂ€gen in till mitt eget hjĂ€rta och hĂ„lla det vidöppet. KĂ€rleken vill flöda fritt.  

Mycket av min resa har handlat om att lĂ€ra kĂ€nna mig sjĂ€lv i mitt hĂ€r och nu. Att stanna upp och lĂ„ta de kĂ€nslor och reaktioner som vill komma upp till ytan fĂ„ komma fritt. Till en början stod jag i en hel del sorg och smĂ€rta med pĂ„gĂ„ende Ă„ngestattacker. Jag hade ingen aning om att jag kunde ta hand om mig sjĂ€lv. Jag visste inte och kunde inte förestĂ€lla mig att jag skulle vara kapabel att möta upp allt som ville vĂ€lla ur mig. 

Att ha Diana och SjĂ€lens Oas att fĂ„ gĂ„ till sĂ„ frekvent som möjligt, att delta pĂ„ meditationer och upptĂ€cka mitt inre liv har för mig inneburit att fĂ„ hjĂ€lp till sjĂ€lvhjĂ€lp. Livsavgörande vĂ€gledning och coachning till sjĂ€lvlĂ€kning, sjĂ€lvkĂ€rlek och till den kĂ€rleksfulla glĂ€djen som livet Ă€r. 

Det fĂ„r ta den tid det tar. Utveckling kommer med insikter och lĂ€rdomar efter hand, lĂ€ropengar som gör att du sĂ„ smĂ„ningom börjar greppa att du kan slĂ€ppa förstĂ„ndet. Ja, du kan efter hand helt slĂ€ppa taget om hjĂ€rnans styre, alla gamla förstĂ€llningar och illusioner. Ju mer du vĂ„gar stanna upp i nuet, för att titta pĂ„ dina reaktioner pĂ„ miljöer och andra sjĂ€lar desto mer nycklar fĂ„r du till hur lite eller mycket din hjĂ€rna, den personlighet du byggt upp dominerar dig. Du kliver till en början in i en stor sjĂ€lvrannsakande period dĂ€r speglingar Ă€r dörrarna till dig. Vi Ă€r alla en. 

Du har rĂ€tt att mĂ„ bra och leva med kĂ€rleken fritt flödande och detta vill hjĂ€rtat att du ska förstĂ„ för att du ska kunna vĂ€nda hem och hitta ditt sanna jag. Det Ă€r lĂ€tt att identifiera kĂ€rleksfulla vĂ€nliga tankar, kĂ€nslor och handlingar dĂ„ dessa fĂ„r oss att mĂ„ gott, kĂ€nna oss glada, lĂ€tta och fria. Att verkligen greppa att du kan höja ditt medvetande, börja styra din egen verklighet Ă€r att lĂ„ngsamt och mĂ„lmedvetet börja stĂ€da upp och att varje dag göra aktiva val. Att ta ansvar för ditt eget vĂ€lmĂ„ende. 

Ditt hjĂ€rta vill att du ska mĂ„ bra. Universum vill att du ska mĂ„ bra. Du har mĂ„nga med dig, omfamnades runt dig som vill att du ska mĂ„ bra. Det Ă€r fullt möjligt att lĂ€gga allt sitt fokus pĂ„ att mĂ„ bra. 

Det gĂ„r att trĂ€na upp dig pĂ„ att vĂ€lja bort allt annat. Att vĂ€nda dig inĂ„t och hĂ€mta hem din egen kĂ€rleksfulla kraft och finna ditt ljus Ă€r att stĂ„ kvar med dig sjĂ€lv och att aldrig nĂ„gonsin lĂ€gga ansvaret utanför dig sjĂ€lv. 

Vill du ha verktyg, guidning, pepp, Ă„terkoppling, nĂ„gon att prata med eller healing sĂ„ finns det mĂ„nga vĂ€nliga och kĂ€rleksfulla sjĂ€lar som stĂ„r redo. Men du Ă€r den viktigaste. Det Ă€r du som skall vilja börja göra förĂ€ndringarna. Ingen annan kan vara din krycka, ingen annan kan fylla de bekrĂ€ftelsehĂ„l du har, ingen utanför dig sjĂ€lv kan Ă€lska dig hel. 








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar