fredag 14 april 2017

Från längtan till handling

Ett ärligt öppet beslut att vilja stå kvar och möta upp vad som än sker inombords i min gamla arbetsmiljö, en intention att inte fly ifrån mig själv. Jag har verkligen utmanat och utforskat min energi och fått ta hand om olika inre skeenden som kommit och gått under mina arbetsdagar. Nästan ett år har passerat och jag vet idag vad som matchar min glädje, min lust och vad som ger energi. Så tack till mig för att jag ville veta. Spännande. Det är från en helt ny utgångspunkt som jag idag kommer att välja något annat för mig i min vardagliga arbetsmiljö och det ger mig gåshud av upprymdhet.

Känner stor ömhet för den utveckling jag valt att ta och för lärdomarna jag fått. Att få ha mig själv som instrument och utgångspunkt är något helt nytt och rejält uppfriskande, jag kan på riktigt se att jag är kompetent att ta hand om mig och tillgodose mina egna behov för att må gott. Det har varit fantastisk att gå min två-åriga utbildning på Själens oas- akademin; att i min rätta takt närma mig vad jag vill bidra med och ge ut till omvärlden ur min sanning. Det ger mig en inre tillfredställelse att integrera all kunskap och få sända ut det med rent och öppet hjärta.

När jag varit hård och krävande mot mig har det varit ur låg energi och tidigare har jag provat alla möjliga och omöjliga sätt att trycka ner eller explodera dessa mentala föreställningar. Att idag fullt ut tillåta vad som än vill komma till uttryck, acceptera och låta det få kollapsa är en kärleksfull handling som tillåter rening och utrymme för nytt flöde i min personlighets energifält. Ett vackert verktyg att bara slå sig ner och låta det vara. Själv lägger jag mig bokstavligen på golv, mark eller klippa och släpper ut allt. Tänk vilken skön syn om vi alla skulle lägga oss ner och tillåta all oro och alla tyngre känslor få vara i tillit att vi bär. Så läkande ...

Jag hoppas ni får en trygg och kärleksfull påskhelg med fridfullt sinne. Varma kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar