torsdag 14 juli 2016

Att leva högfrekvent är ditt val

Vi har olika ingångar till att gå till handling med rensning av all icke kärlek vi lagt på oss genom åren. 2016 är verkligen rensningens år för mig, på min väg mot att fullt ut leva och konsumera högfrekvent. 

Min resa har gått genom invärtes mental och känslomässig rensning; att observera utan att döma och värdera mina föreställningar och spel som pågått, som fortfarande pågår då jag är här i mänsklig form för att leva och lära. 

Det går allt fortare att registrera när det krånglar, skaver eller inte är ren skär kärleksenergi som upplever och tolkar. Jag tycker mig veta när det är sinnet som lurpassar och vill återta kontrollen och styra. 

Det är skönt att veta att jag har rensat upp och tagit ansvar för dem mest avgrundsdjupa och mörkaste illusionerna om mitt eget självvärde. Det blir liksom inga fall och dramer längre. Det blir inga tvära sentimentala kast och mitt liv handlar inte om dåtid eller framtid. Här och nu är det kristallklart och fyllt av villkorslöst varande. 

Det känns allt enklare och givet att äta sånt som gynnar mitt varaktiga hållbara välmående och min inre glädje. 

Det innebär på inget sätt att min mentala kropp eller min känslokropp inte får sin vilja igenom, det betyder att jag är medveten om vilken vilja jag styr efter. I längden och i det stora hela är det inte lilla barnet och offret som styr mitt ätande längre och min vilja att äta högfrekvent finns där allt mer i fokus. 

Jag vet att jag är på väg på en resa där det inte längre finns någon återvändo och jag litar fullt ut till processen. Jag jobbar med rensningen i mitt tempo och jag tar fullt ansvar för min vilja.
Frid 💙



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar