onsdag 15 februari 2017

Abundance- överflöd

Liv är energi. Energi sänder ut mätbara frekvenser och vibrationer. Kärlek är ursprunget, den enda sanna energin. Kärlekens energi är evig, obunden tid och rum. Den heliga, villkorslösa och allomfattande kärleken är fri och i överflöd. Kärleken förenar oss och i kärlek är vi alla en.

Kärleken låter sig inte manipuleras, räknas bort eller med när det passar den enskilda individen, i kärlek finns inga hemligheter, strategier eller spel. Kärlek kan upplevas som tuff, utmanande och svår att greppa för oss människor eftersom vi tidigt betraktar oss som separerade; utelämnade till att göra oss förtjänta av bekräftelse vilket vi lätt blandar ihop med kärlek.

I separationen tar annat liv form, en illusorisk energi som håller avståndet till kärleken. Vi är många som irrat runt vilse och sökt svar utanför oss själva om vad vi är och vi är många som förlorar oss i illusioner och föreställningar.

Vi är varandras speglingar och vi lär oss tidigt att kommunicera; ge uttryck för våra behov på olika sätt. I den tredimensionella energin här på jorden råder ett evident baserat och linjärt förhållningssätt till sakers existens. I våra gemensamma kollektiva fält av energi strömmar en mängd olika energier, som människan dagligen skapar ur sinnet. Jag ger mig inte i kast med att värdera eller döma dessa energier som höga eller låga. För mig finns som sagt bara en verklig energi i sanning: kärlek. Vi är alla hela och fullkomliga i kärlek.

Det jag kan göra är att koda av den information som kommer med olika energi, det gör mitt intuitiva instrument, min stämgaffel. Jag vet när det är kärlek jag själv möter eller sänder ut. Våra olika mänskliga personligheter tar med åren form. Vilket bränsle och övertygelse din perosnlighet än kör på och driver dig själv framåt med så kan ingen av oss frångå att det är denna personlighets fria vilja som väljer. Du är fri att välja vilken energi du lägger ditt fokus, din tilltro till och ditt engagemang på.

Det är ingen hemlighet att vi alla på ett eller annat sätt ingår i det monetära system som råder här på jorden. Det är inte heller en överdrift att säga att pengar för de flesta av oss på ett eller annat sätt har betydelse. Bara genom ordet "pengar" tillskriver vi en högst personlig laddning och den energin vi själva tillskriver pengarna tar oss på olika sätt till eller ifrån kärleken.

Min övertygelse är att när vi lär oss att neutralisera alla dessa energiladdningar i våra kroppar och tar vårt fulla ansvar för vår egen energi kommer vi i kontakt med den heliga och allomfattande kärleken där överflödet verkar.

Jag vill inget hellre än att befria mig från gamla program och mönster som håller mig tillbaks i illusionen om mitt eget värde. Jag väljer kärlek. Om och om och om igen, kärlek, det är en daglig praktik och den är högst levande i allra största grad. Kärleken strålar inifrån ut på energiplan för oss alla. Tack <3





2 kommentarer: