måndag 20 februari 2017

Värde


"Jag vill inget hellre än att befria mig från gamla program och mönster som håller mig tillbaks i illusionen om mitt eget värde. Jag väljer kärlek …"

I mitt förra inlägg snuddade jag vid ämnet värde. För att ta vid där vi slutade vill jag börja med att skriva: kärleken låter sig inte värderas. Kärlek är allomfattande och evig, allt som står utanför kärleken är projiceringar från egot: illusioner skapade av sinnet.

Den illusoriska världen kan te sig nog så verklig då den är skapad energi vilken i allra högsta grad går att ta på i vår fantastiska värld av levande materia. Men energi sprungen från våra illusioner går som bekant lika snabbt att förändra, spräcka hål på eller förlora.

Det är våra personligheter som väljer i vilket eller vilka spel den vill spela. Det är i dessa föreställningar som värderande av självet och det som projiceras ut från vårt sinne materialiseras. Det är också med hjälp av personligheten som vi tolkar och värderar vår omvärld.

Vet med dig att gradering av din livskvalité styrs av denna din uppfattning om dig själv och din omvärld. Den som skattar livet i dig och värderar sig själv och andra är din personlighet. Den som oroar sig, tvivlar, resonerar, diskuterar, dividerar, förhandlar och håller dig borta från kärleken inom dig är din personlighet. Den som har svårt att släppa ifrån sig sorger, smärta och lidande och andra illusioner skapade ur sinnet är din personlighet. Det är inte i grunden vem du är. Lika lite som att du är dina tankar, lika lite som att du är dina känslor är du i verklig och sann mening din personlighet.

Bortom illusionen strömmar kärleken och den bara är. Du är. Alltså är du kärlek. I dig finns allt det som är allomfattande och evigt och det är ovärderligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar