tisdag 14 februari 2017

När det heliga vill kommunicera

Dagen kom som sagt då min personlighet var färdig med att vara i uttryck och att analysera skeenden, sig självt, mätt på att dela med mig av min utveckling och att sätta orden. Jag har avslutat mina konton på sociala medier och lämnat rädslan av att vara utanför bakom mig. Skrivandet har varit en viktig del i den process jag aktivt och medvetet valde för två år sedan. Idag är jag tacksam för att jag i acceptens och kärlek tillåter mig läka genom att låta allt som tryckts ner och blivit mina omedvetna rättesnören komma upp och transformeras till ljus.

Jag har denna period drivits av en längtan att på riktig vakna upp och komma hem. Jag hade ingen eller liten aning om vad detta hemma innebar. Jag gick in med intentionen att äga mina föreställningar och ta ansvar för att väcka min personlighets medvetande om det fria valet. Att min käraste hjärna haft total kontroll och autonomt styre genom inlärda beteenden i flykt och försvar är något jag velat förändra. Det jag gått igenom de senaste åren har jag bett om och jag vill fortfarande vara i expansion och låta kärlek leda mig. 

Här i kontakt med mitt inre, min tillhörighet och gemenskap i den eviga kärleken vill jag stå kvar. Beteenden av att överge mig själv för att söka svar i det yttre, att värdera, döma och eller sätta etiketter, att fly in i någon annans liv för att få bekräftelse har ersatts av kärleksfull närvaro. I varandet har beroendet av prestation och konstant handling fått utrymmet att skifta till kraften och styrkan som sprids inifrån och ut. 

Egots illusatoriska världs och dess spelregler vilka jag tidigare levt efter har tappat sin dragning. Istället har jag idag nyfiket börjat utforska den inneboende lusten och glädjen som bor inuti mig och som är allas vår födslorätt. Här är jag i flow och har min energi intakt. Där jag tidigare förbrukat mig eller tagit helt slut i utmattningssyndrom väljer jag istället att sätta kärleksfulla gränser och att vara i långsiktigt och hållbart välmående. Den inre heligheten inom mig kommunicerar frid, ro och stillar mitt sinne. 

År 2017 är mitt personliga år 9 och utan tvekan tar Eremiten space. Allt som följt med årskiftet har hittills lett mig till att vara i det enkla och evigt stora och det är omöjligt att verbalisera. Jag tjänar världen genom att fortsätta låta mig ta plats och praktisera den kärleksfulla närvaron. Numer är jag övertygad att jag inte behöver ägna en sekund till åt att tänka ut, fundera eller räkna ut vad som är gynnsamt eller planlägga mitt nästa steg.

Hemma har visat sig vara i varandet och det är som jag även tidigare berättat en oerhört tillfredsställande plats att befinna sig på och jag önskar alla delar av mig välsignelse i nuet. Det är kul att du hitta hit och att du vill ta del av mitt avtryck. Jag bloggar vidare även om jag inte har min portal på Själens Oas längre, "utkastad" i cyberrymden med full tillit att jag når fram till dem av er som det ska till.

Må kärleken vara främst i våra dagliga val. Vi är alla en <3 

2 kommentarer: